Să devină o organizaţie patronală reprezentativă pe plan intern pentru sectorul de petrol și gaze și energetic şi partener pentru organizaţiile internaţionale, pentru a susţine în mod eficient interesele membrilor săi.
Misiunea, respectiv scopurile fundamentale ale Federaţiei sunt următoarele:
- Reprezentarea unitară, susţinerea, apărarea şi promovarea sistematică a intereselor legitime ale membrilor afiliaţi, în relaţiile cu autorităţile publice, cu sindicatele şi cu alte persoane juridice şi fizice, atât pe plan naţional, cât şi pe plan internaţional.
- Sprijinirea acţiunilor de consolidare a unităţii şi identităţii Patronatului român, prin aderarea la o confederaţie patronală cu reprezentativitate naţională.
- Colaborarea cu organizaţiile patronale membre şi cu societăţile comerciale, afiliate la acestea, la perfecţionarea politicilor şi strategiilor sectoriale, precum şi la îmbunătăţirea continuă a mediului de afaceri românesc, în general.
- Sprijinirea membrilor Federaţiei şi a societăţilor comerciale, afiliate la acestea, prin prestarea de servicii care să contribuie la perfecţionarea activităţii acestora.
- Dezvoltarea relaţiilor de parteneriat cu organizaţiile patronale de pe plan internaţional.
- În vederea realizării scopului pentru care a fost înfiinţată, Federaţia are ca următoarele obiective:
- să reprezinte, să promoveze, să susţină şi să apere interesele economice, tehnice şi juridice ale membrilor săi;
- să activeze pentru deplina libertate de acţiune a membrilor săi în scopul dezvoltării şi eficientizării activităţii acestora;
- să promoveze concurenţa loială, în condiţiile legii, în scopul asigurării de şanse egale fiecăruia dintre membrii săi;
- să desemneze, în condiţiile legii, reprezentanţi la negocierea şi încheierea contractelor colective de muncă, la alte tratative şi acorduri în relaţiile cu autorităţile publice şi cu sindicatele, precum şi în structurile tripartite de conducere şi de dialog social;
- să adreseze autorităţilor publice competente propuneri de legiferare sau de măsuri tehnice sau administrative în domeniul de activitate al membrilor săi;
- să colaboreze cu factorii de decizie şi de reprezentare a diferitelor ramuri economice, atât pentru rezolvarea problemelor de interes general, cât şi a celor de interes special în domeniul de activitate al membrilor asociaţiei;
- să colaboreze cu organizaţii patronale similare din străinătate şi cu organismele de reprezentare patronală din Europa şi din întreaga lume.
Principiile de conducere a Federaţiei
Organizarea şi conducerea Federaţiei se bazează pe următoarele principii:
Principiul liberei asocieri
Asocierea la Federaţie se face în mod liber, pe baza acordului organelor de conducere a fiecărui membru, potrivit scopurilor şi obiectivelor acestuia.
Egalitatea deplină în drepturi a tuturor membrilor
Federaţia va fi echidistantă şi va reprezenta şi va trata cu acelaşi interes fiecare membru al său şi problemele acestuia, indiferent de mărime, forma de proprietate sau forma de organizare.
Conducerea unitară, democratică şi statutară a întregii activităţi, respectarea legalităţii, a prevederilor statutare şi a hotărârilor organelor de conducere.
Transparenţa activităţii şi informarea corectă, obiectivă şi operativă a tuturor membrilor asupra hotărârilor luate de conducerea acesteia.
Păstrarea confidenţialităţii informaţiilor furnizate de membrii Federaţiei, furnizate cu acest caracter.
Neimplicarea Federaţiei, sub nici o formă, direct sau indirect, în acţiuni, activităţi sau manifestări cu caracter politic.
Valorile
În toată activitatea sa, Federaţia promovează şi aplică următoarele valori :
|
|
ca expresie a referinţelor comune acceptate de toţi membrii săi şi ca un ghid în viaţa Federaţiei
În vederea promovării intereselor economice şi profesionale ale membrilor săi, Federaţia poatE să desfăşoare activităţi de promovare a intereselor membrilor săi în faţa oricăror instituţii sau foruri interne şi internaţionale, precum şi diferite servicii:
- emiterea de avize consultative la elaborarea proiectelor de acte normative privind activităţile patronale din domeniul de activitate al membrilor săi;
- informarea membrilor prin difuzare de informaţii, prin dezvoltarea de activităţi de studiu şi de documentare;
- facilitarea de relaţii între membri , precum şi cu alte organizaţii, la nivel naţional sau internaţional;
- asigurarea de servicii de consultanţă şi asistenţă de specialitate, inclusiv în domeniul formării forţei de muncă;
- editarea de publicaţii proprii, precum şi organizarea de evenimente în domeniul său de activitate;
- asigurarea de servicii comerciale diverse, inclusiv de publicitate şi reclamă comercială, studii de marketing sau cercetarea pieţei;